Monturen en zonnebrillen van Gucci.

De bewogen geschiedenis van modehuis Gucci.

In 1921 opent de Italiaanse ontwerper Guccio Gucci zijn eerste winkel in lederwaren in Florence, Italië. Zijn tassenlijn is geïnspireerd op de ‘upper class’ en hun manier van leven en reizen. Samen met zijn zoons bouwt hij aan zijn grote droom en niet zonder succes. Want al in korte tijd opent Gucci winkels in Rome en Milaan waar naast tassen ook andere lederwaren en producten van wol en zijde worden aangeboden. Het werk van Gucci blijft niet onopgemerkt. Al snel lopen beroemdheden met Gucci weg. Men is gek van de hoge kwaliteit, de authentieke ontwerpen en het gevoel voor mode.

Een dieptepunt in de geschiedenis van Gucci.

In 1953 overlijdt Guccio Gucci. Zijn zoon Aldo neemt het bedrijf over. Aldo heeft grootste ambities. Het lukt hem om Gucci over de grens te brengen. Het succes van Gucci is groter dan ooit. Maar toch komt het iconische modehuis weer in zwaar weer terecht.

De kleinzoon van Guccio, die op dat moment het bedrijf runt, wordt door zijn ex vrouw vermoord. Uit wraak omdat hij haar voor een ander verlaten had. Er ontstaan familieruzies die het bedrijf richting de ondergang werken. Totdat in 1990 een investeerder aanbiedt Gucci te helpen. De schulden worden afbetaald en het designermerk komt terug als grootmacht in de modewereld. Met designer Tom Ford (ja, die ja) staan mensen weer rijen dik achter het merk. Maar na Tom Ford’s vertrek dalen de cijfers wederom..

Hoe ontwerper Alessandro Michele een sprong in het diepe waagt.

Na Tom Ford sluit de Italiaanse Alessandro Michele zich aan bij Gucci. In 2002 startte hij bij het merk als asscessoire ontwerper en was vrijwel volledig onbekend buiten het bedrijf toen hij werd benoemd als creative director. Hiermee kreeg hij niet alleen de volledige vrijheid over de producten maar ook over de winkels, campagnes en communicatie.  

Met Alessandro Michele aan het roer herpositioneert het modehuis zich met eclectische, kleurrijke items die vintage en nieuw combineren. Zo maakt Michele veel gebruik van klassiekers, die hij subtiel updatet naar zijn eigen op de jaren 80 geïnspireerde stijl.

Ook in zijn collectie van 2019 grijpt hij terug naar zijn favoriete decennium. Op de catwalk zien we bloemrijke kleding, velours items en gewaagde kleuren- en patrooncombinaties.

Die zorgeloze, vrolijke sfeer van de jaren 80 komt ook terug in de zonnebrillencollectie van Gucci. Met vintage modellen in opvallende kleuren creëert het merk ware eyecatchers. Maar ook androgyne monturen zoals de pilotenbril laten zien dat Michele niet bang is om een moderne twist te geven aan klassiekers. Kies deze zomer dus voor een accessoire in een opvallende vorm die de mooiste opvallende kleuren combineert met een vintage stijl en extra grote monturen. Zo maak je je outfit helemaal af!

It's all Gucci.

In Venlo, Tien en Eindhoven hebben we een uitgebreide collectie monturen, zonnebrillen met sterkte en zonnebrillen zonder sterkte standaard in huis. De collectie verschilt per winkel en per seizoen. Zo hebben we in de zomer een rijkere collectie zonnebrillen dan in de winter.

Maak online gemakkelijk je afspraak voor een oogmeting. Wil je alleen komen passen? Dan heb je geen afspraak nodig. Onze comfort experts staan in beide gevallen voor je klaar. 

 

I love taking prints, embroidery, appliques – precious things that seem to be from another time – and using them to create a contemporary, new story.”

Scroll naar boven

Bestel uw lenzen via onderstaand formulier :